• Stort Grattis på 80 års dagen Janne Gustavsson

    Forward hyllar idag Janne på sin födelsedag Men vi tackar även resten av Torsdags gänget Janne J-O Kamin och Anki O för deras alltid fenomenala jobb kring våra cuper och hemma matcher och önskar dom en riktigt God Jul & Gott nytt år Styrelsen BK Forward BK Forward 19 dec 2024 0kommentarer
  • Johannes Danho till Sollentuna FK

    Johannes Danho kommer nästa år spela för Sollentuna FK, och detta i NorrEttan. Johannes Fick en förfrågan att komma upp och träna med laget för någon vecka sedan, och eftersom det kändes jättebra, och eftersom jag tror mig ha förutsättningar för spel på en högre nivå, så fanns ingen tvekan från min sida. Vet att de ser mig som en vänsterspelare, där jag kan spela både wingback och i en ren fyrbackslinje. Även om jag inte fick så mycket speltid i Örebro SK, så tränade jag och tillhörde ändå A-truppen, så vet vad som krävs på en högre nivå. Har ju spelat i BK Forward i år, och är nöjd med mitt eget och lagets insatser, och kanske allra mest under hösten. Forward är ju min moderklubb, och har spelat här nästan jämnt, och har bara gott att säga om min långa Forwardtid. Många fantastiska människor både bland spelare och ledare, och hälsningar till Er alla. Anm: Johannes spelade 22 matcher i årets serie och alla från start. Var 21 - 23 i Örebro SK (mest P 19), och var utlånad hösten 22 till Forward, då laget spelade i NorrEttan. BK Forward tackar Johannes Danho för många lyckade år i Forward och önskar lycka till i Sollentuna FK A-laget Herr 18 dec 2024 0kommentarer
  • Adam upp i A-truppen

    BK Forward kommer flytta upp ännu en spelare till nästa års A-trupp, då nu Adam Baraké (06) tar steget upp. Adam Har alltid spelat i Forward, och nu ett delmål uppfyllt i och med att jag tar steget upp i A-truppen. Började tidigt ute på Lyckås i Lundby, och sedan hela tiden i Forward. Har väl mest spelat centralt på mitten, och ser mig som en spelare med relativt bra teknik, och tror mig ha styrkor både defensivt som offensivt. Tror det har blivit en 4 – 5 inhopp i årets serie, och tror mig veta att jag hade startat avslutningen, om inte sjukdom förhindrat det. Har väl tränat med A-truppen i stort sett hela året, och kan intyga att det är en markant skillnad från P 19, främst i tiden man får med boll – det gäller att ta snabba beslut och så det fysiska spelet. Vi har nu tränat på ett tag, och för mig gäller det att vara med och konkurrera och att ta en ordinarie plats i A-laget nästa år. Går dessutom ut gymnasiet på Rudbeck, med inriktning Sam-Beteende i vår, så en spännande framtid verkligen. A-laget Herr 18 dec 2024 1kommentar
  • Träningsuppehåll till 11/1-2025

    Igår hade vi vår sista träning för året, och den första inomhus. Det var 22 spelare, två ledare och tre föräldrar som var där för att avsluta året tillsammans. Vi körde en miniturnering och avslutade det hela med en gemensam fikastund och hemligt pris till vinnarlaget förstås :-) Tack för en rolig och positiv avslutning, där vi även hade med några nya spelare som är på väg in i laget. Vi planerar att kicka igång träningarna igen på söndag, den 12 januari 2025. U17 16 dec 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter