• Inför Forward 90 år: Ove Lindqvist

    Forward fyller 90 år, och i samband därmed kommer vi att göra några nedslag hos några, som gjort stora avtryck i föreningen. Först ut Ove Lindqvist Hamnade i klubben, då jag flyttade till Lundby och hade två fotbollsspelande grabbar. Var med i uppbyggnaden av Forward Lundby, och samarbetet med Trängen. Är annars uppvuxen med bandy, fotboll och handboll i Rynninge. Blev förresten upplockad till ÖSK bandy som tonåring och fick någon match i allsvenskan. Spelade annars bandy i Nora, men fick också uppleva en allsvensk säsong i Forwards bandy. Fick representera Bandysektionen i Forwards styrelse, och på så sätt kom jag in i Forward. Så småningom också ordförandeklubban i Forward, och detta under cirka 20 år i två omgångar. Några fina minnen Styrelsen Fick jobba med många kompetenta medhjälpare. Först och främst kommer Thomas ”Totto” Andersson, och hans arbete inom ungdomssektion. Kjell Widner kom in under en turbulent tid, och fick även nöjet att plocka in Torsten Medin i gänget. Fick vara med under den tiden när Forward fostrade spelare som sedan gick till större klubbar, och här fanns Forwards styrka just i fostran av spelare som, Magnus Erlingmark, Abgar Barsom, Hasse Borg, Pelle Blohm och många många fler. Spelare För mig var det en alldeles speciell känsla och ett fantastiskt minne att följa Magnus Erlingmark från en liten knatte i vårt ForwardLundby, och till den första A-lagsspelaren i Forward från just Lundby, och sedan vet vi hur det gick för Magnus och hans fotboll. Tränare En speciell tanke måste gå till Benny Lennartsson, som också han kom in i en svår ekonomisk tid, men fick fram många talanger som vi kunde sälja och få ordning på ekonomin. Marino Ramberg var nog den första och kanske den störste i det gänget. Speciellt minne. Naturligtvis kvalvinsten i Falkenberg och upp i Ettan (endast Allsvenskan var högre på den tiden) men mest minns jag när vi tog hit Liverpool en vecka, och möten med Bruce Grobbelaar, Kenny Dalglish (tränare då) och Ian Rush med flera – en oförglömlig vecka, verkligen och en match mellan Örebrokombinationen och Liverpool inför 10 000 på Vallen. Bild från Lorry Störst var nog annars, att jag som spelare fick vara med och spela allsvensk bandy med Forward – visserligen bara en säsong men ändå. Att jag sedan som ordförande i klubben, blev den som fick lägga ner bandyn, är en annan historia. Har bara glada och fina minnen från Forward – som för alltid har en speciell plats i mitt hjärta, även om jag idag jobbar hårt och med stor glädje i Yxhults IK. BK Forward 2 jan 2025 0kommentarer
  • Träningar inlagda i kalendern

    Gott Nytt! Måndag 13 januari kör vi igång säsongen 2025💛 U 19 2 jan 2025 0kommentarer
  • Pelle tillbaka till A-truppen

    Pelle Wennberg återkommer nu till A-truppen, efter två år i Ungdomslagen Pelle Blir nog mitt 27:e år i Forward, tror jag. Kom in i klubben eftersom mina grabbar, Glenn och Tobias började spela. Var med några år och tränade, men jobbade också en del med klubbens ungdomsmålvakter. Som gammal målvakt i några Örebroklubbar, så uppmärksammade jag att målvakterna ofta inte fick någon egen träning, utan var mest med för att mota skott på utespelarnas övningar – men ändrade på detta i Forward. Kommer nu att göra mitt 11.e år i A-truppen – först med Magnus ”Kilen” Kihlberg och sedan med Rille, och det är med stor glädje och entusiasm jag nu kommer tillbaka till A-truppen – har varit på ungdomssidan i två år med inriktning på målvakterna. Man kan väl kalla mig lagledare, och trivs med snacket och tugget med killarna i laget, och tycker jag får bra kontakt, samtidigt som det också ger mig en massa. Jobbar så att det funkar runt laget på träning och vid resor och matcher. Nu har det varit ganska stor omsättning av spelare de år jag varit borta, men känner ändå en hel del. Blev glad när man tog kontakt med mig igen, och känner Dennis lite sedan tidigare, och har pratat med honom nu, och ser verkligen fram mot att vi får börja träna igen efter helgerna. A-laget Herr 2 jan 2025 1kommentar
  • Örebrocupen Futsal 2024

    Då var årets upplaga av inomhus cupen avslutad . En cup som är en riktig glädje spridare med många unga fotbolls killar & tjejer ! Cupen kunde inte göras utan alla insatser från personer runt föreningen. Vi vill tacka Rasmus , Miranda ,Simon , Malkom , Axel, Saddam, Oumar & Chiek och vivalla gänget , Angelo , Magnus , Hizniye, Jenny , Föräldrar från Issa's lag , och Tisdags träffens gäng . Ett stort tack till er ! Och till er alla och alla andra fantastiska människor runt BK Forward. Önskar vi i styrelsen ett Gott Nytt År BK Forward 31 dec 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter