Viktig information till laget från Özer Kocdemir
Hej alla, Jag heter Özer Kocdemir och är den nya kanslisten och ungdomsansvarige på BK Forward. Min första arbetsdag var den 7 januari, och ett av mina första fokusområden är just detta lag. Jag har redan diskuterat situationen med Azad, men jag vill också informera er alla om att jag kommer att ta över träningarna från och med den 15 januari. På så sätt kommer laget inte att stå utan en tränare. Vi arbetar intensivt på att hitta en permanent tränarlösning, och processen är i full gång. Även om inget är officiellt än, har vi en tränare som vi för en aktiv för dialog med. Jag vill försäkra er om att vi prioriterar detta högt och arbetar för att lösa situationen så snabbt som möjligt. Jag vill också passa på att rikta ett stort tack till Azad för allt fantastiskt arbete han gör för laget, samt till er föräldrar som stöttar era barn i deras fotbollsresa. Till er spelare vill jag säga att jag ser fram emot att träffa er och att få se er spela fotboll. Det ska bli riktigt roligt! Vi ses nästa vecka! Med vänliga hälsningar, Özer Kocdemir Kanslist och ungdomsansvarig BK Forward
U17
10 jan 2025
0kommentarer
AIF - Cupen på lördag
Den traditionella inomhusturneringen AIF-cupen spelas i Idrottshuset om lördag. Forward kommer i år med ett ungt lag, med spelare från A-truppen och U 19. Ledare i år är Oliver Bäckström och Reddy Swami, med hjälp av Andreas Jansson. Oliver Vi har hunnit med tre Futsalpass, och ska verkligen bli riktigt kul, och dessutom är vi första laget ut. Kan nog säga att personligen är det bland det bästa jag vet, och i år ska vi gå vidare (2 av 5 lag i gruppen), när vi föll på målsnöret ifjol. 08.00 BK Forward - Rynninge IK 09.20 IFK Örebro - BK Forward 11.20 Hidingsta IK - BK Forward 12.40 BK Forward - Karlslunds IF Grupp B FC Assyriska, FK Bosna, Frövi IK, IF Eker, Kilsmo IK Grupp C Glanshammars IF, Latorps IF, Mariebergs IK, Sköllersta IF. ÖSK Söder Grupp D Adolfsbergs IK, Ervalla SK, IK Sturehov, Lillåns FK; Örebro Syrianska IF Cupens hemsida och grupper och spelschema Cupen sänds även i sin helhet på Na Uteträningen startar på måndag på Trängen. Första träningsmatchen mot Adolfsberg den 2 februari, och vidare kommer man deltaga i Nafu Cup - en samling matcher mellan lag från Mellansverige, som inte spelar LigaCupen.
A-laget Herr
9 jan 2025
0kommentarer
Inför Forward 90 år: Magnus Erlingmark
Thomas ”Totto” Andersson startade Forward-Lundby 74, och en av de första och troligen även den störste och mest meriterade spelaren från den stadsdelen, är onekligen Magnus Erlingmark eller vad sägs om # Nästan 400 allsvenska matcher (ÖSK + IFK Göteborg) # 37 A-landskamper och var också med och grävde brons 94 # 4 SM-guld med IFK Göteborg och 4 Champion League-turneringar med samma lag Magnus Lundbytiden Minns att jag följde med Henrik Sjölund ner till grusplanen vid Lundbyskolan, och sedan det blev alltmer organiserad träning och spel i Forward (Stig Ottosson och Sven Olov Eriksson tränade oss) – men fortfarande mycket spontanfotboll. Vi höll till ute i Lundby, tills vi fick cykla ner till Trängen i 12-årsåldern och sammanslagningen där, och då också börja spela lite 11-manna. Var naturligtvis väldigt intresserad av fotboll, men fanns många andra, som var lika duktiga som jag, och var absolut inte bäst i unga år (Aziz Tekin var nog vassast). Höll också på med många andra idrotter upp i 12 - 13 årsåldern. Spelade bandy och även hockey, gymnastik och friidrott (distriktsrekord i längd bl.a.). Tror att det har varit nyttigt för mig – och är för alla idrottare, att man får arbeta med olika muskelgrupper och får en allmän och nyttig träning, inte minst med koordinationen och kroppskontroll. Trängen och Forward Hade stor nytta av mina juniortränare (Stefan Högström och Håkan Wallenius), och fick spela tre A-lagsmatcher som 17-åring. Var nog lite besviken och också lite arg över att jag inte kom med i Pewes A-trupp året efter, men plockades till slut upp under våren. Är tacksam och minns med glädje min tid i Bollklubben. År glad över att ha fått min fotbollskolning i Forward med många duktiga ledare och tränare och spelarkompisar. Första klubben ligger en alltid närmast hjärtat. Hade också många förebilder och idoler, som Janne ”Bombarn” Lindgren, Bosse Persson, Rutger Skugge och så Tomas Nordahl och Stickan Pettersson, för att nämna några. Örebrominnen Kvalmatchen i Falkenberg är nog höjdpunkten i Forward, vilket innebar avancemanget till näst högsta serien (var div 1 på den tiden). Förlust med 1 - 2 i Falkenberg, men upp med mer gjorda mål borta. Gick till ÖSK sedan i 21-årsåldern och matcherna mot Ajax i Uefa-Cupen var ju förstås fantastiska. 0 - 1 hemma och jämnt, men 0 – 3 borta. Bergkamp med flera hos Ajax (faktiskt även Stefan Pettersson), och Forwardsduon Pelle Blohm och jag i ÖSK. Ungdomstränare Tror att det viktigaste i ungdomen är att skapa glädje i idrottandet. Kan vara minst lika bra att växa upp i en något mindre klubb, där gemenskap och kamratskap kan vara nog så viktigt. Tror inte det behöver vara överstrukturerat i unga år. Möjligheten att utvecklas under trygghet, och även komma ihåg att man utvecklas olika fort, och att man växer olika snabbt i olika åldrar spelar in. Kanske inte ens en katastrof om man inte kom med till Halmstad (Elitpojk). Men visst är det en fördel också med en tränare, som också är bra på att lära ut fotbollskunskaper. Tror ledarna också spelar stor roll i det här med att vinna/förlora. Kanske inte bra att alltid vinna, för förr eller senare hamnar man i en tuffare miljö, och då möter man också motgångar, som man måste klara av – men som sagt viktigt hur ledarna bemöter både framgång och motgång i unga år. Efter Elitfotbollen Jobbar ju i Spelarföreningen nu, sedan flera år tillbaka. Möter spelare, som efter sin aktiva tid kanske känner sig lite vilsna, med ofta klen utbildning och studier. Men att spela fotboll (och andra lagidrotter) ger så mycket annat # Att kunna fungera och nå framgång i en grupp # Att vara målmedveten och jobba mot ett specifikt mål # Att kunna prestera under press och vara på topp när det gäller # Att ha en bra fysik och uthållighet Många företag och arbetsgivare söker just dessa egenskaper och jag försöker poängtera detta i mitt jobb med spelarna jag har kontakt med. Inte minst inom polisyrket har jag märkt att man gärna söker och vill ha just sökande, som kommer från lagidrotter. Hälsar till slut till alla vänner och supportrar i Forward och på andra ställen, avslutar Magnus. Tillägg Spelarföreningen, där Magnus fungerar som generalsekreterare jobbar med # Rådgivning gällande avtal, försäkringar, pensioner, A-kassa, sjukskrivning, skatt, deklaration och utbildning. # Problem relaterat till fotbollskarriären # Livet efter fotbollen - utbildningsfrågor och rådgivning. # Länk till Spelarföreningen Bild från kvalet i Falkenberg Bild från några talanger från Lundby - Stående Patric Wiland, Magnus Erlingmark, Pierre Guvenal, Peder Wdlund. Sittande Robert Östling, Anders Larsson
BK Forward
9 jan 2025
0kommentarer
Säsongen har startat
Då var vi igång med årets säsong – upptaktsmöte idag tisdag, och träningsstart på torsdag. Första bussresan redan 1 februari till anrika Kopparvallen i Åtvidaberg och träningsmatch mot kommande seriekollegan. Dennis Fransson träffade sina spelare för första gången och redogjorde för sin bakgrund, ända från pojklagsåren hemma i Fjugesta till divisionett spel i Karlslund, till tränarbanan som inleddes i Vretstorp och som nu kommit till Forward. Man hann även komma in på lite diskussioner om framtida spelsätt och målsättning. Laget kommet träna fyra gånger i veckan, och förutom Dennis finns George Papachristou kvar sedan ifjol liksom Peter Fredriksson. Nu comebackar också Pelle Wennberg. Vi kan också med glädje konstatera att Eliyo Turkan finns kvar på Trängen även 2025. Eliyo som har fantastiska 15 – 20 – 11 i seriemål de senaste tre åren, kommer som vanligt kampera ihop med bl.a. Josef Ibrahim i de främre regionerna. Vi vill också tacka Henrik Asp och Simon Danielsson, och önska dem lycka till i sin framtida fotboll.
A-laget Herr
7 jan 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter