• Klara för P19-Superettan!

    Kvalspelet är klart och i och med att Dalkurd bara fick 1-1 igår så betyder det att vi och BP tar de två platserna upp i P19-Superettan! Vilken säsong de här grabbarna gjort! Redan tidigt i vintras lades grunden när Samuel och Emil började bygget med ett gediget arbete. Det blev en hel del rena fyspass där både fys och framförallt karaktär växte fram. Konkurrensen har varit extremt hård och spelarna har fått vara på tå hela vägen fram till sista matchen. Alla i truppen har varit delaktiga på något sätt och fått bidra med olika styrkor i både träning och match. I somras fick jag och Simon ta över stafettpinnen och det märktes redan på första träningen att det här var en målinriktiad grupp. Det har varit tuffa tag på träning, ibland på gränsen men med stor respekt för varandra och tränare. Det har alltid varit tävlingsmoment i våra övningar och de här grabbarna hatar att förlora, även på träning. Det har varit hög fart och hög intensitet! Vi har haft en väldigt tydlig och enkel spelidé där bollen ska framåt på olika sätt och vi oftast pressar våra motståndare hårt. Spelarna har fått spela på positioner där deras bästa egenskaper fått utrymme att användas och de har fått friheten att göra det på sitt sätt. Resultatet blev att vi gjorde flest mål i serien, 83st, vilket blir ungefär 3.5 mål per match. Det var 15 mål bättre målskillnad än 2:an KIF tex. Anel vinner skytteligan i P19-serien med 22 mål. Vi förlorade bara EN match i serien på hösten och vände flera gånger underläge till vinst eller poäng. Stor eloge till Karlslund (gjorde en grymt bra säsong) som både hjälpte oss och länge slogs mot oss för att få ta första platsen, det hjälpte till att hålla energin uppe hela vägen. Båda lagen känner varandra och vi hade sista perioden dialog tränarna emellan för att hjälpas åt att slå de andra lagen. I en bättre värld kanske de fått göra oss sällskap upp. Med små resurser har vi krigat hela året och ska man gå efter akademimodeller och antalet titlar och löner på olika ledarkonstellationer som nu krävs så är det en stor skräll att vi tagit oss hela vägen till Superettan. Vi har bara varit två tränare (åt gången) som lagt ner stor energi och hjärta på detta. Grabbarna har gjort en heroisk insats och vi är både stolta och glada att det kunde gå så här historiskt bra! Vet inte när Forward hade ett P19 som under samma år vunnit både DM och den här nivå på serie sist. Spelarna som är överåriga är redo för seniorfotboll på hög nivå och jag hoppas föreningen tar vara på så många som möjligt. Om inte annat så är jag övertygad om att vi kommer få se de i andra elitföreningar i staden. Nu tackar vi för oss och tar en paus åtminstone denna vecka innan laget startar upp inför 2023. Föreningen återkommer med info om provträningar, uttagningar, trupp osv inom kort! Full fart framåt! U 19 31 okt 2022 0kommentarer
  • Forwardseger mot TG

    Forward vinner årets sista hemmamatch mot TG med 3 - 1, och inget att säga om, då Forward är det bättre laget. På en fantastisk grön och välskött Trängenmatta - även om TG-Niklas hade föredragit konstgräset - men kanske med en svårbemästrad och välkänd Trängenvind, kunde dock Forward snygga till hemmastatisktiken. Eliyo Turkan kunde göra sitt sjunde och åttonde mål i Forward, och vi får ge Eliyo klart godkänt för sin höst i gult. Första målet visserligen en rejäl bjudning av Asplund i TG-målet - som för övrigt gjort en väl så godkänd höst. Det andra Eliyo-målet för dagen var däremot en individuellt stark prestation och matchens höjdpunkt, då Eliyo kunde zick-zacka sig igenom flera vittröjor, och vi ska heller inte glömma Johan Chamouns förspel med sitt precisa 60 meterspass i höststormen. Vi tror också Eliyo var med i Forwards tredje (det andra) målet för dagen, då en felträff blev en perfekt framspelning till Adam Molin och 2 - 0. TG:s mål gjordes av Axel Olsson, i första halvleks sista spark. Annars var .William Ekenberg den som oroade mest, med sina två heta målchanser. Men i övrigt inte mycket att skriva om hem till Umeå, som ändå ska en eloge för att ändå jobba och kämpa på hela hösten i ett så hopplöst läge. Forward avslutar ändå anständigt hemma, och avslutar även med mycket framtid på plan - Ludde Karlsson, Hamse Shagaxie, Bilal Fousseni m. fl.) Startade: Oliver Eriksson Dorji, Jesper Nilsson, Jens Arrby, Danne Björkman, Jesper Åman, Johan Chamoun, Axel Wetteus, Marcus Kanto, Svante Svedin, Eliyo Turkan, Adam Molin In kom Billa Fouseeni (70 Adam), Ludde Karlsson (70 Kanto), Hamse Shagaxie (80 Axel), Oscar Windahl (80 Åman) Sandviken borta i sista på söndag. Eliyo efter matchen och Bilder Lö 13.00 BK Forward – Team TG 3 - 1 Höjdpunkter Lö 16.00 IFK Haninge – IF Sylvia 3 - 0 Höjdpunkter Lö 16.00 Motala AIF – Gefle IF 5 - 1 Höjdpunkter Lö 18.30 Hammarby TFF – Ö-o Syrianska 2 - 0 Höjdpunkter Sö 13.00 Umeå FC – IF Karlstad 1 - 1 Höjdpunkter Sö 16.00 Sollentuna FK – Sandviken IF 1 - 1 Höjdpunkter Sö 16.00 FC Stockholm – Piteå IF 3 - 1 Höjdpunkter Må 19,00 Vasalund IF – Täby FK A-laget Herr 29 okt 2022 1kommentar
  • Match lördag

    Ni som är med tar med er extra gul tröja till william U17 28 okt 2022 0kommentarer
  • Bollkallar

    Imorgon lördag kl 12 Alla måste vara på trängens parkering annars ni riskerar eran plats i laget det funkar inte så när vi bestämmer att ni ska ditt så ni ska göra det vi är ett lag om man inte skötter sig då behöver man inte vara med i laget dom ska ditt är Patrik Mohammad Qusai Kheder Erik Benjamin Lewi Ahmed Jag vill inte hör nån som skriver jag kan inte alla ska ditt Mvh Ari U17 28 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter