Träning idag Vivalla
Hej på er! Jag har nu uppdatert kalendern i laget.se. Trängen idag 18:00 samling 17:50 kontsgräset Vi ses!
U17
2 nov 2022
0kommentarer
Brixly Bygger för människor och släcker för samhället
Brixly Bygger för människor och släcker för samhället Nej, Brixlys skyltar har inte gått sönder. De har släckts ner för att minska elkonsumtionen. Nu lanserar byggbolaget kampanjen ”Vi släcker för samhället”. – Alla, liksom vi, måste göra vad de kan för att dra ner på elkonsumtionen så att vi som samhälle klarar den här krisen. Genom att spara el blir vi alla vinnare, säger Markus Brink, VD på Brixly. Det har knappast undgått någon att det råder en elkris i Sverige och Europa. Skenande elpriser drabbar både privatpersoner och företag hårt. Nu vill Brixly göra en energisparande insats som förhoppningsvis ska få fler att dra ner på elkonsumtionen. – Ju mer el vi alla sparar, desto billigare blir den. Vi som företag måste ta ett ansvar för att släcka där vi kan, vi måste ta ansvar för miljön och för våra medmänniskor. Det finns många som kommer att få det oerhört tufft i vinter när elräkningen kommer och då måste vi göra vad vi kan för att hålla nere priset, säger Markus Brink, VD på Brixly. Brixly ser nu därför över var man kan göra energisparande åtgärder i hela sin verksamhet. Vi har internt startat en tävling för att uppmuntra och uppmana alla Brixare till att spara el. Den mest visuella åtgärden är att företagets skyltar numera är nedsläckta dygnet runt. – Skyltarna är såklart mer av ett symbolvärde än en stor energisparande åtgärd, det är ett viktigt ställningstagande. Det är viktigare för oss att göra en insats än att synas. Sedan ser vi över hela verksamheten. Där vi kan släcka och dra ner på energiförbrukningen utan att det minskar tryggheten eller säkerheten, där ska vi göra det. Vi vill också uppmana andra, såväl företag och kommunala verksamheter som föreningar och privatpersoner, att göra likadant, säger Markus Brink. Med kampanjen ”Vi släcker för samhället” uppmanar Brixly också andra att dela med sig av sina bästa elspartips via företagets sociala medier. Att alla gör något är viktigt och tillsammans kan vi göra stor skillnad för samhället. Tillsammans blir vi starkare! Vi i BK Forward stöttar naturligtvis vår samarbetspartner Brixly i detta viktiga projekt och uppmanar våra medlemmar och supportrar att göra detsamma. Tillsammans blir vi starkare! Vi släcker för samhället Brixlys hemsida
BK Forward
2 nov 2022
0kommentarer
Klara för spel i Superettan
Kvalspelet är klart och i och med att Dalkurd bara fick 1-1 igår så betyder det att vi och BP tar de två platserna upp i P19-Superettan! Vilken säsong de här grabbarna gjort! Redan tidigt i vintras lades grunden när Samuel och Emil började bygget med ett gediget arbete. Det blev en hel del rena fyspass där både fys och framförallt karaktär växte fram. Konkurrensen har varit extremt hård och spelarna har fått vara på tå hela vägen fram till sista matchen. Alla i truppen har varit delaktiga på något sätt och fått bidra med olika styrkor i både träning och match. I somras fick jag och Simon ta över stafettpinnen och det märktes redan på första träningen att det här var en målinriktiad grupp. Det har varit tuffa tag på träning, ibland på gränsen men med stor respekt för varandra och tränare. Det har alltid varit tävlingsmoment i våra övningar och de här grabbarna hatar att förlora, även på träning. Det har varit hög fart och hög intensitet! Vi har haft en väldigt tydlig och enkel spelidé där bollen ska framåt på olika sätt och vi oftast pressar våra motståndare hårt. Spelarna har fått spela på positioner där deras bästa egenskaper fått utrymme att användas och de har fått friheten att göra det på sitt sätt. Resultatet blev att vi gjorde flest mål i serien, 83st, vilket blir ungefär 3.5 mål per match. Det var 15 mål bättre målskillnad än 2:an KIF tex. Anel vinner skytteligan i P19-serien med 22 mål. Vi förlorade bara EN match i serien på hösten och vände flera gånger underläge till vinst eller poäng. Stor eloge till Karlslund (gjorde en grymt bra säsong) som både hjälpte oss och länge slogs mot oss för att få ta första platsen, det hjälpte till att hålla energin uppe hela vägen. Båda lagen känner varandra och vi hade sista perioden dialog tränarna emellan för att hjälpas åt att slå de andra lagen. I en bättre värld kanske de fått göra oss sällskap upp. Med små resurser har vi krigat hela året och ska man gå efter akademimodeller och antalet titlar och löner på olika ledarkonstellationer som nu krävs så är det en stor skräll att vi tagit oss hela vägen till Superettan. Vi har bara varit två tränare (åt gången) som lagt ner stor energi och hjärta på detta. Grabbarna har gjort en heroisk insats och vi är både stolta och glada att det kunde gå så här historiskt bra! Vet inte när Forward hade ett P19 som under samma år vunnit både DM och den här nivå på serie sist. Spelarna som är överåriga är redo för seniorfotboll på hög nivå och jag hoppas föreningen tar vara på så många som möjligt. Om inte annat så är jag övertygad om att vi kommer få se de i andra elitföreningar i staden. Nu tackar vi för oss och tar en paus åtminstone denna vecka innan laget startar upp inför 2023. Föreningen återkommer med info om provträningar, uttagningar, trupp osv inom kort! Full fart framåt! - Conny A
BK Forward
1 nov 2022
0kommentarer
Föräldramöte om säsongen 2023
Hej på er! Vi har som ni vet planerat ett möte på torsdag, den 3:e november 18:00 VI har bytt lokal till Resturang Södra Vattentornet. Ni går in i resturangen så möter vi er där. Adress är Gustavsviksvägen 7, nära Gustavsviksbadet. Minst 1 person per barn ska närvara. Vi ses!
U17
1 nov 2022
1kommentar
Visa fler nyheter