Klubbat och klart
Igår fredag klubbades seriesammansättningen för de högsta serierna på SV FF:s representantskap. Forward till Norra Götaland och Karlslund i Södra Svealand Kort presentation av kommande motståndare Grebbestads IF – fick kvala för att hålla sig kvar i serien. En dramatisk säsong, som bl.a. innebar att Jonas Björk fick lämna tränaposten i augusti och Mattias Svensson tog över. Men lämnar nu. Herrestads AIF- nykomlingarna från Uddevalla kommun klarade kontraktet med marginal. Tränas av Mattias ”PP” Pettersson Pohl – nu för sjätte året i rad. Stenungsunds IF - Gustav Kjellström återkommer (redan i höstas) till Stenungsund efter spel i IK Oddevold IK Zenith – Kommer från serieseger i trean. Finns på Hisingen i Göteborg Torslanda IK – även de från Hisingen i Göteborg, spelade i Västra Götaland 2022 och hamnade i mitten av tabellen IK Gauthiod - trea i årets serie för laget från Grästorp Lidköpings FK – kom tvåa i serien och fick kvala men IFK Berga vann kvalgruppen, och Lidköping kvar i tvåan. Jakob Matanovic tar över som huvudtränare Vänersborgs FK – undvek kvalet neråt med några mål tillgodo på Grebbestad IFK Skövde FK - var ner i trean och vände och nu tillbaka i tvåan. Charbel Abraham bygger vidare Nordvärmlands FF - laget från Norra Värmlands glesbygd. Klarar åter kontraktet med några poängs marginal. Trots fantastisk natur och vackra miljöer runt planerna Lillängen och Nyvallen, så läser vi ofta om motståndarnas långa och besvärliga bortaresor, men Nordvärmland har betydligt längre Säffle SK - nykomlingar som kom femma i årets serie. Förre Trängenspelaren Adrian Johansson hann med 7 mål i år, men lämnar nu för FBK Karlstad FBK Karlstad - vann trean med Eker och Rynninge. Namn som Andre Jernberg, Erik Nilsson och Claes Nyman känner vi till från spel på Trängen. Nu även Adrian Johansson. Yxhults IK – har gjort en imponerande säsong – bäst i Kumla och med toppkänning i serien. Vi ser fram mot två derbyn, och förhoppningsvis med Näfver, Salim och Astvald. Bra jobb av Lindqvist/Juhlin Följ div 2 Norra Götalands försäsong här
A-laget Herr
26 nov 2022
0kommentarer
Ingen träning lördag
Vi kommer inte köra träning nu på lördag så det är ingen träning lördag
U17
25 nov 2022
0kommentarer
Inomhus Träning i kväll
Idag kl 17 är träning inomhus på västermark skolan vi tar ut 16 st till örebro cupen så det är viktigt att alla kommer Mvh Ari
U17
25 nov 2022
2kommentarer
Tack för mig!
Ikväll blev det mitt sista pass med laget. Jag har valt att ta en paus från fotboll ett tag och lämnar över stafettpinnen till nästa ledare som kommer presenteras inom kort. Jag är otroligt glad, nöjd och stolt över att ha fått vara med och vägleda det här historiskt starka P19-lag (med Simon) och varje träning och match har varit så jäkla kul och värt tiden och timmarna man lägger ner. DM-guld och avancemang till P19-Superettan, ett hyfsat kvitto på att vi gjorde en del bra saker. Med den träningsvilja, karaktär och talang som finns så kommer det gå bra för laget i P19-Superettan 2023. Stort tack för tiden och lycka till 2023! Full fart framåt! 💪💛🙏
U 19
24 nov 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter