• Giffcupen 15-16 april, Tidaholm

    Hej på Er! Nu har jag fått betalt av 18 killar som ska med och registrerat laget. Det ska blir väldigt roligt! Vi kommer att äta middag när vi kommer ner på fredagen den 14:e april cirka 19:00. Återkommer när vi senast behöver åka. Incheckning ska göras före middagen. Laget som åker på cupen är killarna nedan samt Ari, Musa och Robert Laget till Giffcupen: Enor Nkodia Bardia Darabi Sargon Mirza Assad Ali Rayan Ghennam Anton Liljeholm Stefan Culafic Hadi Hablous William Swedberg Benjamin Demirovski Mohammad Abu Hadide Kevin Ari Faisal Alsaeed Arian Mahmuodi Enoric Nkodia Khaled Alhaj Mouh Abdullahi Abdisamed Simon Diallo Bergström Återkommer med mer information längre fram!! U17 29 mar 2023 0kommentarer
  • Tränarpresentation: Krister Lundqvist!

    Nu ska vi frångå traditionen i att presentera spelare, i ett lag finns det även tränare, och självklart ska de också presenteras…som bekant har laget i år en tränarduo i Krister Lundqvist och Jacob Brehmer. Främsta styrkan de har tillsammans är att de sätter laget i första hand, försöker se och stötta alla individer, är ambitiösa och har sist men inte minst väldigt roligt tillsammans! Nu går vi närmare in på den ena halvan av duon, Krister Lundqvist! Kristers styrkor är att han är både som person och tränare lugn och trygg i sig själv, tydlig i det taktiska och bra på att peppa spelare. Krister har även med fantasi och finurlighet gjort fysträningen till ett roligt inslag på lagets träningar. Nedan ska vi nu i klassisk ordning lära känna honom lite mer… Namn: Krister Lundqvist Ålder: 30 år Position: Tränare Moderklubb: GSBK (Guldsmedshyttan) som spelare, och Lunds BK som tränare. 7 snabba frågor med Krister... Styrkor som tränare: Det får spelarna bedöma. Favoritmat: En riktigt bra hamburgare Förebild: Mats Svensson som är tränarutbildare Favoritlag: Tottenham Hotspur FC, men gillar nästan alla lag som är underdogs inför en match… Naturgräs eller konstgräs: Naturgräs passar oss bäst Favoritfilm/serie: Finns många bra, men absolut bästa serien som gjorts är “Svensson Svensson”. Förväntningar/mål med säsongen: Att alla spelare och ledare ska göra sitt yttersta för att klara av våra uppsatta mål. Visste du att…Krister var en hejare på pingis i tonåren? Någon som vågar utmana honom i en match?! U 19 28 mar 2023 0kommentarer
  • Giffcupen

    Har ni betalt 750 kr till Robert?? Dom som inte betalar deras barn få inte vara med cupen Mvh Ari U17 28 mar 2023 4kommentarer
  • Matchreferat BK Forward U19- Skiljebo SK U19

    Igår träningsspelade vi mot Skiljebo SK U19 på Trängens IP. Att matchen ens skulle bli av var vi lite oroliga för då snön vräkte ner under lördagen och tvingade flera lag i Örebro att ställa in sina matcher under lördagen. Men på söndagen var det uppehåll och bra förutsättningar för att spela boll på! Motståndarna inleder matchen starkt, de sätter hög press som vi får svårt att spela oss ur och i stressen som uppstår tappar vi en del boll på egen planhalva. Men motståndarna kan också tappa bollen och Jethro var uppmärksam på det och gjorde vackert 1-0 i den 15:e matchminuten. Därefter dröjde det ca tio minuter innan Skiljebo gjorde 1-1. Därefter mot slutet av första halvlek tilldelas vi en straff då Skiljebos målvakt fäller Abbe i straffområdet. Domaren tog fram det röda kortet men vi var snabba med att se till att målvakten fick stå kvar. Fördelen med träningsmatcher är att man kan styra förutsättningarna lite, det är mycket roligare om vi kan spela 11 mot 11 (Skiljebo hade dessutom ingen reservmålvakt med)! Abbe förvaltade straffen säkert och vi gick in i halvtid med 2-1 ledning. Inför andra halvlek fokuserade vi mer på att lösa uppspelen, och fortsätta ligga rätt i försvarsspelet. Det skulle visa sig fungera, och tio minuter in i andra halvlek serverar Abbe ett fint inlägg som går över hela Skiljebos backlinje till Olle som löpt in i straffområdet. Olle väljer att avsluta med kraft på ganska nära håll. Rekommendationen från tränare brukar vara att placera bollen…men varför det tänkte Olle och dunkar in bollen i närmsta krysset, med lite hjälp av ribban. En kandidat till årets mål (såhär långt, förhoppningsvis får vi fler kandidater)! Under tiden har snön börjat falla över planen, det påverkar dock inte spelet nämnvärt, men ger en stämningsfull inramning på matchen. Mot slutet av halvleken gör Skiljebo 3-2 när vi slarvar lite i försvaret, men när domaren blåser av kan vi konstatera att vi vinner matchen! Sammanfattningsvis en bra och jämn match, Skiljebo har mest boll och vi får försvara mycket. Skiljebo hade ett helt gäng med målchanser, och kunde ha gjort 4-5 mål (Noor gör dock många bra räddningar), vi var effektivare i offensivt straffområde. Återigen så är det en bra träningsmatch som ger svar på vad vi gör bra och vad vi kan utveckla framöver! Som enskild prestation får vi vara nöjda utifrån förutsättningar! Våren har gått fort, seriepremiären är nu bara fem dagar bort. Vi får hoppas att vi är redo för det, försäsongen har kanske inte varit perfekt då vi har haft en del skador på viktiga spelare, en helt ny trupp där relationer på planen ska skapas, lära sig ett nytt arbetssätt, och många nya rutiner runt omkring som ska sättas. Men det är en del i våran utveckling och vi ser verkligen fram emot seriepremiären som väntar nu på lördag! Matchhändelser av vårat intresse: 1-0 Jethro 15' 1-1 Skiljebo 25' Rött kort Skiljebos målvakt (men han fick stå kvar) 41' 2-1 Abbe (straff) 43' 3-1 Olle (Abbe) 50' Gult kort Carmi (U17) 85' 3-2 Skiljebo 88' På bilden: Laget firar Jethros 1-0 mål. Fler matchbilder finns här på hemsidan. Full fart framåt! Snart dags för seriepremiär!!! U 19 27 mar 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter