• Lika mot KIF i U21

    BK Forward och Karlslunds IF spelade "U 21-match" på Trängens plastgräs på tisdagskvällen och matchen slutade 3 - 3. Ett bra sätt för de spelare. som får lite mindre matchtid i serien, att få matcher och samtidigt får några juniorer spela seniorfotboll. Forwards Alexander Floren var ganska nöjd och bara att instämma. Nämnas kan att Jens Arrby spelade årets 68 första. Forwards mål gjordes av Abdullahi Abdullahi (riktigt snyggt i krysset), Idiris Mohammed och kanske man också fick hjälp av ett KIF-huviud också. Idiris mål i absolut sista sekunden, och dessutom ett nickmål (!) - revansch för en missad straff också. Forward kommer även nästa tisdag att spela en U 21 match - denna gång i Kumla mot IFK. Laguppställningar här A-laget Herr 2 maj 2023 0kommentarer
  • nya träningstider/Gothia Cup

    Hej på er! Från och med maj måndag så har vi nya tider, måndag, onsdag och torsdag. Kolla i kalendern för tider. Alla seriematcher spelas på måndagar Betalning för Gothia närmar sig. Några har redan betalt men många är kvar. Jag vill att ni betalar så snart som möjligt så att jag ocks har tid på mig att hantera betalningen mot Gothia. Så betala så snart som möjligt. Om det är några som inte ska med, meddela Ari eller mig snarast. 8:e maj är sista dagen, betalningar efter detta datum kommer inte med. Swich till mig på 070-5671598 Vi ses! U17 2 maj 2023 0kommentarer
  • Mot nya (tränings)tider!

    Hej! Både bildligt och bokstavligt går vi nu mot nya tider. April är redan förbi och maj står för dörren. Från och med idag första maj kommer vi få nya träningstider. Vi kommer även efter en lång vinter få byta underlag till naturgräs (äntligen!!!). Dock har vi kvar en tid på konstgräset då det är flera lag som ska rotera runt på B-planen. Följande tider gäller från och med första maj: Måndagar 17:00-18:30 (Konstgräset) Tisdagar 17:00-18:30 (B-plan) Torsdagar 17:00-18:30 (B-plan) Fredagar 17:00-18:30 (B-plan) Alltid samling 16:45. Viktigt att man är där i utsatt tid! Kallelser: Påminner om vikten av att man svarar på kallelserna så att vi tränare kan planera träningarna så bra som möjligt. Många gör det redan jättebra, andra behöver bli bättre! Viktigt att man meddelar om man inte kan (antingen i kommentaren i kallelsen eller på sms). Vi ses på träningen ikväll! Mvh /Jacob & Krister U 19 1 maj 2023 0kommentarer
  • Ny förlust men ett steg framåt!

    Igår lördag styrde vi våra minibussar upp mot Stockholm för att möta Brommapojkarna och deras andralag (i deras akademi) i den femte omgången av P19 Superettan Norra. Vi hade på förhand stor respekt för motståndarna som definitivt var bra, men vi insåg också att vi kan matcha dem bara vi gör rätt saker. Men med en bra träningsvecka i ryggen var vi vid gott mod och ville verkligen visa vad vi gick för. Dock hade vi inte de bästa förberedelserna dygnet innan matchen…två sena återbud på fredag kväll till en redan ganska tunn trupp var inte vad vi önskade. Det blev några samtal den kvällen för att hitta ersättare och få ihop en bänk… vi fick tillslut ihop tre avbytare. Det skulle senare visa sig bara bli två då vi på uppvärmningen kan konstatera att Hamid måste kliva av med en skadad fot. Nu till matchen, vi inleder den piggt men redan efter fem minuter gör BP 1-0. Därefter kommer både tvåan, trean och mål nummer fyra för BP. Däremellan åker vi på en skada när Vincent tvingas kliva av. Det såg onekligen mörkt ut och man kände att nu var det en “sådan dag igen”… Eller? Nej, faktiskt så blev det inte en sådan dag. Tidigare matcher hade vi nog varit helt knäckta och gett upp, men inte denna gång. Trots underläge så kämpade vi på i varje situation och sänkte aldrig huvudet. I halvtid kan vi konstatera att vi släpper till alldeles för stora ytor till motståndarna så den kan spela emellan oss, och vi släpper till för enkla målchanser. Mer aggressivitet i presspelet på mitten när motståndarna får bollen behövdes också. Till andra halvlek går vi ut med nytt mod och ska bara köra på. Det gör vi också och i den 57:e matchminuten gör Neo Meijer-Persson framspelad av Adam Baraké ett mycket fint mål (matchrapporteringen visar fel målskytt, sorry Filip, du får göra mål nästa gång istället…). Ny energi infinner sig och vi vill såklart försöka vända på detta. Dock får BP in ett till mål ganska kort efter i den 63:e. Man är som alltid mest sårbar efter att man själv gjort mål… Matchen slutar 5-1 och det är såklart en besvikelse. Vi ger bort för billiga mål i första halvlek som kostar oss chansen att gå därifrån med åtminstone en poäng (det var faktiskt inte helt orimligt sett till andra halvleken). Men det som är positivt och som gör att denna förlust ändå inte känns helt förskräcklig är att vi genom hela matchen kämpar och sliter som ett lag och att vi i andra halvleken steppar upp vår prestation. Ingen ger upp och alla tar jobbet för varandra. Trots bara en avbytare och många väldigt trötta spelare kämpar alla sig igenom det. Andra halvlek är en bra prestation från vår sida och gör vi fler sådana kommer resultaten också komma, oavsett motstånd. Bra prestationer ger bra resultat! Detta var ett steg framåt jämfört med tidigare matcher men såklart krävs det fortsatt hårt jobb från alla för att vi ska vända skeppet helt och hållet på rätt köl igen. Men vi ser framåt med positiv känsla, för när vi gör det tillsammans och gör rätt saker i spelet är vi starka! Matchhändelser: 1-0 BP 5’ 2-0 BP 16’ 3-0 BP 29’ Byte: Vincent ut (skadad), Kadir in. 35’ 4-0 BP 45’ Byte halvtid: Benjamin ut, Adam Baraké in 45’ 4-1 Neo Meijer-Persson (assist Adam) 57’ 5-1 BP 63’ Byte: Htet Nya Lin ut, Benjamin in 67’ Byte: Kadir ut, Thet in 75’ Gult kort: Abbe 74’ #Tre saker vi tar med oss från matchen: #Förståelse för att alla lagdelar måste samverka och att disciplinen i de kollektiva försvarsmetoderna är viktiga för att inte släppa in mål. Det fick vi uppleva i första halvlek. I andra gör vi det bättre. #Spelare från U17 fortsätter att leverera. Tre spelare som gör det bra. Neo med ett mål och Adam som gör debut och står för en assist. Htet gör även en gedigen insats på båda kanterna. #En bra prestation i andra halvleken som vi kan ta med oss. Vi kämpar hela matchen och ger aldrig upp. Vi spelade mer som ett lag och det var härligt att se. Fortsätter vi jobba för bra prestationer och höja vår lägstanivå så kan vi spela bra mot alla motståndare. Ett steg framåt hela tiden! #Motståndarkollen P19 Superettan Norra: Tabellen är fortsatt jämn i botten, vår kommande motståndare IK Frej Täby vann tidigare idag mot Smedby AIS med 3-2, och IK Brage närmast oss i tabellen förlorade med 3-0 mot IK Sirius. IFK Stocksund tog en knapp 1-0 seger över GIF Sundsvall vilket gör att de toppar tabellen med 13 poäng tillsammans med Brommapojkarna efter fem spelade omgångar. Degerfors vann över FC Djursholm med 3-2 och klättrar därmed i tabellen till en niondeplats på 6 poäng. Endast 2 poäng är för oss upp till säker mark och just Djursholm. Viktiga matcher väntar då vi möter en del av lagen närmast oss i tabellen i kommande omgångar. #Nästa match: Hemma mot IK Frej Täby FF söndag 7 maj kl 16:00. På bilden: Neo gör lagets första och enda mål i matchen. Fler matchbilder finns här på hemsidan. U 19 30 apr 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter